JBL ein Jahr redaktionell aktiv auf Facebook

Seit einem Jahr versorgen wir Sie nun täglich mit neuen Informationen rund um JBL und unsere Hobbybereiche. Wir haben Gewinnspiele veranstaltet, Rätsel gemacht, Diskussionen geführt und und und. Hierfür waren wir natürlich auch außerhalb der normalen Geschäftszeiten für Sie da. Jeden Tag denken wir uns neue Beiträge und Inhalte aus, damit Sie gerne zu uns kommen. Zum 1. Geburtstag haben wir uns deshalb etwas ausgedacht! Auch Sie dürfen redaktionell tätig werden.

Wie geht das? Sie erstellen einen kurzen Beitrag, den JBL später auf Facebook verwenden darf. Jeder dieser Beiträge muss ein oder mehrere Bilder enthalten oder ein Video. Den Beitrag senden Sie bis 21.03.2012 mit ihrer kompletten Anschrift und Rufnummer an socialmedia@jbl.de , damit wir diesen später ggf. als Beitrag veröffentlichen und Sie benachrichtigen können.

Worüber dürfen Sie schreiben? Hierbei lassen wir Ihnen die freie Wahl. Der Beitrag muss etwas mit JBL zu tun haben. Entweder mit den Produkten oder dem Unternehmen. Beispiele: Tipps und Tricks, Anleitungen zur Verwendung, Produkte im Betrieb zeigen, ... Außerdem dürfen Beiträge zu den Hobbybereichen Aquaristik, Terraristik und Gartenteich erstellt werden, wenn diese Wissen vermitteln (gerne im Bezug zu JBL).

Bei Fragen und Unsicherheiten dürfen Sie gerne nachfragen und vorab einen Beitrag abklären. Bitte seien Sie kreativ, denn wir wollen möglichst wenig doppelte Beiträge haben. Wir werden Sie hierbei jedoch nicht einschränken.

Was bekommen Sie für das Engagement? Alle eingesendeten Beiträge werden wir uns im Nachgang ansehen! Für sehr gute und gute Beiträge wartet eine tolle Belohnung auf Sie! Außerdem behalten wir uns vor einigen Beiträgen „Trostpreise“ zukommen zu lassen, wenn wir von deren Beiträgen überzeugt sind und diese nicht eine große Belohnung erhalten haben.

Innerhalb der Kategorie dürfen Sie eines der Produkte auswählen. 10 x sehr guter Beitrag: JBL ProSilent a100/a200 oder JBL ProFlora bio80 40 x guter Beitrag: JBL ProFlora bio80 eco, 250 ml Flüssigkeiten (außer Denitrol oder Medikamente) oder 250 ml Futter (Aquaristik.)

© 14.03.2012 JBL GmbH & Co. KG

A word about cookies before we continue

The JBL Homepage also uses several types of cookies to provide you with full functionality and many services: We require technical and functional cookies to ensure that everything works when you visit this website. We also use cookies for marketing purposes. This ensures that we recognise you when you visit our extensive site again, that we can measure the success of our campaigns and that the personalisation cookies allow us to address you individually and directly, adapted to your needs - even outside our website. You can determine at any time - even at a later date - which cookies you allow and which you do not allow (more on this under "Change settings").

The JBL website uses several types of cookies to provide you with full functionality and many services: Technical and functional cookies are absolutely necessary so that everything works when you visit this website. In addition, we use cookies for marketing purposes. You can determine at any time - even at a later date - which cookies you allow and which you do not (more on this under "Change settings").

Our data protection declaration tells you how we process personal data and what purposes we use the data processing for. tells you how we process personal data and what purposes we use the data processing for. Please confirm the use of all cookies by clicking "Accept" - and you're on your way.

Are you over 16 years old? Then confirm the use of all cookies with "Noticed" and you are ready to go.

Cookie settings

PUSH messages from JBL

What are PUSH messages? As part of the W3C standard, web notifications define an API for end-user notifications that are sent to the user's desktop and/or mobile devices via the browser. Notifications appear on the end devices as they are familiar to the end user from apps installed on the device (e.g. emails). Notifications appear on the end user’s device, just like an app (e.g. for emails) installed on the device.

These notifications enable a website operator to contact its users whenever they have a browser open - it doesn’t matter whether the user is currently visiting the website or not.

To be able to send web push notifications, all you need is a website with a web push code installed. This allows brands without apps to take advantage of many of the benefits of push notifications (personalised real-time communications at just the right moment).

Web notifications are part of the W3C standard and define an API for end user notifications. A notification makes it possible to inform the user about an event, such as a new blog post, outside the context of a website.

JBL GmbH & Co. KG provides this service free of charge, and it is easy to activate or deactivate.