JBL on TikTok & Instagram - This was 2021

Are you following JBL on Instagram and TikTok yet?

We really stepped it up for you on both social media platforms again this year. So far JBL’s been treating you to twice-daily posts on Instagram and Facebook with pictures and short texts about our hobbies, tips and knowledge from the Themeworld , insights into our company, reports from our Expeditions and individual JBL products presented in detail.

On YouTube, you've been following the popular JBL TV episodes ( JBL TV Titles and Schedules ), classic product showcase videos and footage from JBL expeditions for quite some time. You might actually think that’s enough, right?

But that wasn't enough for us. So we focused more on short video formats played out on TikTok and Instagram. The goal was to explain products in under 30 seconds and show how to use them. For our online marketing team, creating them was always a lot of fun and the response showed that you like these formats. So far, they can only be found on Instagram and TikTok.  Should we also integrate these videos on our homepage with the individual products? Let us know what you think in the comments. 

Facts, figures, data

We've compiled a brief summary of 2021 for you. 192 videos on TikTok, 111 reels on Instagram generated 302,015 interactions and 3,224,088 views from you.

To follow JBL or not to follow JBL?

I'm sure you can guess the answer we’re about to give. Yes! Of course you should follow us. But not simply so that we can reach you, but because you can really find a lot of free knowledge offers, get insights into your hobby and additionally never miss a promotion, a #jbldeal or a competition. This way you will enjoy special benefits that only the #myjbl community gets.

Also, add the hashtags that the JBL community uses and share experiences from like-minded and dedicated hobbyists: #meinjbl #myjbl #jblcommunity #jblexpedition #jbldeal

© 31.12.2021
Matthias Wiesensee
Matthias Wiesensee
M.Sc. Wirtschaftsinformatik

Social Media, Online Marketing, Homepage, Kundenservice, Problemlöser, Fotografie, Blogger, Tauchen, Inlineskating, Aquaristik, Gartenteich, Reisen, Technik, Elektronische Musik

About me: Seit Teenagerzeiten mit Aquarien in Kontakt. Klassische Fischaquarien, reine Pflanzenaquarien bis hin zum Aquascape. Aber auch ein Gartenteich und Riffaquarien begleiten mich privat im Hobby. Als Wirtschaftsinformatiker, M.Sc. bin ich als Online Marketing Manager bei JBL für die Bereiche Social Media, Webentwicklung und der Kommunikation mit dem Anwender der JBL Produkte zuständig und kenne die JBL Produkte im Detail.

Comments

Hinweise und Einwilligung zu Cookies & Drittinhalten

Wir verwenden technisch notwendige Cookies/Tools um diesen Dienst anzubieten, zu betreiben und abzusichern. Des Weiteren verwenden wir mit Deiner ausdrücklichen Einwilligung Cookies/Tools zum Marketing, Tracking, Erstellen personalisierter Inhalte auf Drittseiten sowie zur Darstellung von Drittinhalten auf unserer Webseite. Eine von Dir erteilte Einwilligung, kannst Du jederzeit mit Wirkung für die Zukunft über den Menüpunkt „Cookie-Einstellungen“ widerrufen.
Mit dem Klick auf „Alle erlauben“ erteilst Du uns die ausdrückliche Einwilligung zur Verwendung von Cookies/Tools um die Qualität und Performance unseres Dienstes zu verbessern, zur funktionalen und personalisierten Leistungsoptimierung, die Effektivität unserer Anzeigen oder Kampagnen zu messen, für personalisierte Inhalte zu Marketingzwecken, auch außerhalb unserer Webseite. Dies ermöglicht uns personalisierte Online-Anzeigen und erweiterte Analysemöglichkeiten über Dein Nutzerverhalten. Dies beinhaltet auch den Zugriff und die Speicherung von Daten auf Deinem Gerät. Deine Einwilligung kannst Du jederzeit mit Wirkung für die Zukunft über den Menüpunkt „Cookie-Einstellungen“ widerrufen.
Über die Schaltfläche „Einstellungen ändern“ kannst Du individuelle Einwilligungen zu den Cookies/Tools erteilen, widerrufen und erhältst weitergehende Informationen zu den von uns eingesetzten Cookies/Tools, deren Zwecke und Laufzeiten.
Mit dem Klick auf „Nur unbedingt erforderlich“ werden nur technisch notwendige Cookies/Tools eingesetzt.

Our data protection declaration tells you how we process personal data and what purposes we use the data processing for.

PUSH messages from JBL

What are PUSH messages? As part of the W3C standard, web notifications define an API for end-user notifications that are sent to the user's desktop and/or mobile devices via the browser. Notifications appear on the end devices as they are familiar to the end user from apps installed on the device (e.g. emails). Notifications appear on the end user’s device, just like an app (e.g. for emails) installed on the device.

These notifications enable a website operator to contact its users whenever they have a browser open - it doesn’t matter whether the user is currently visiting the website or not.

To be able to send web push notifications, all you need is a website with a web push code installed. This allows brands without apps to take advantage of many of the benefits of push notifications (personalised real-time communications at just the right moment).

Web notifications are part of the W3C standard and define an API for end user notifications. A notification makes it possible to inform the user about an event, such as a new blog post, outside the context of a website.

JBL GmbH & Co. KG provides this service free of charge, and it is easy to activate or deactivate.